+ DODAJ
NIERUCHOMOŚĆ

Jaką wartość daje współpraca z agencją?

Sprzedawać nieruchomość samodzielnie czy przez agencję? Kiedy warto sprzedawać bez pośrednictwa agencji?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji i doradcy ds. nieruchomości?

W tym artykule możliwie obiektywnie przejdziemy przez zalety i wady współpracy z agencją nieruchomości oraz wskażemy punkty,
na które należy zwrócić szczególną uwagę. Być może, nie wszystkim, do dobrej sprzedaży jest potrzebna agencja nieruchomości?
Sprawdź, a może okaże się, że to Ty nie potrzebujesz agencji i pięć minut, które poświęcisz na przeczytanie tego artykułu
zaoszczędzi Ci dużo czasu oraz pieniędzy.

Kompleksowa pomoc agencji

Jeśli już masz cel i wiesz, że sprzedaż nieruchomości Cię do niego doprowadzi (lub przynajmniej przybliży do jego realizacji),
to pozostaje decyzja, czy chcesz sprzedać sam, czy wolisz skorzystać z usług agencji.
Profesjonalne agencje chcą na swoje wynagrodzenie uczciwie zapracować zapewniając kompleksową pomoc. Oznacza to
szereg działań pozwalających sprzedać nieruchomość po najlepszej cenie, zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.
Należą do nich:
  • formułowanie strategii sprzedaży,
  • opcjonalny home staging,
  • profesjonalna sesja zdjęciowa,
  • przygotowanie opisów,
  • start oferty,
  • marketing oferty, 
  • prezentacja nieruchomości,
  • raportowanie,
  • obsługa formalności,
  • finalizacja transakcji.

Cechy dobrego agenta

Kolejnym aspektem jest doradca ds. nieruchomości. Poniżej opisujemy cechy osób, które dają potencjał na sukces w tej branży.
Uwaga: jeśli posiadasz wszystkie poniższe cechy to szkoda Twojego czasu na współpracę z agencją, sprzedasz sam,
bez prowizji, szybko i w dobrej cenie.
Natomiast, jeśli posiadasz przynajmniej 3 z 7 charakterystyk i szukasz pracy to zapraszamy do Joy Properties! 
  • ekspert rynku nieruchomości - od lat pasjonujesz się rynkiem nieruchomości, śledzisz trendy i wiesz, jak realnie wycenić nieruchomość,
  • jesteś w stanie samodzielnie ocenić, czy czas na sprzedaż jest właściwy,
  • urodzony sprzedawca - jesteś ekstrawertykiem, masz łatwość wypowiadania się w ustrukturyzowany i zrozumiały sposób po polsku i angielsku, masz przyjemną aparycję i jesteś osobą bardzo towarzyską,
  • ekspert marketingu cyfrowego - od lat pracujesz w marketingu cyfrowym i pojęcia takie jak: CPM, CPL, CPC to Twój chleb powszedni,
  • wzięty fotograf - robisz świetne zdjęcia, od lat interesujesz się fotografią, a do tego posiadasz profesjonalny sprzęt z szerokokątnym obiektywem,
  • wysublimowany esteta - interesujesz się sztuką, znajomi mówią, że masz dobry gust i wyczucie smaku, architektura wnętrz i dekoratorstwo nie są Ci obce,
  • poeta /copywriter - masz lekkie pióro, a Twój opis nieruchomości przeniesie potencjalnych nabywców w świat korzyści wynikający z jej posiadania,
  • prawnik i formalista - ustawa o gospodarce nieruchomościami jest Ci dobrze znana,
  • wiesz, gdzie szukać informacji o ewidencji gruntów i budynków, miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego czy księgach wieczystych.
Jeśli posiadasz wszystkie wymienione cechy a przy tym tak się ciekawie składa, że jesteś akurat bezrobotny, albo cieszysz się z bycia rentierem,
a przy tym nie masz nic lepszego do roboty, aniżeli odbierać telefony i robić dziesiątki prezentacji, to zdecydowanie nie korzystaj z agencji nieruchomości!

Może Cię zainteresuje: Za i przeciw agencyjnej umowie na wyłączność przy sprzedaży nieruchomości 

Jak wybrać właściwe biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami?

Pamiętaj jednak, że agencja, agencji nie równa, w dalszej części artykułu dowiesz się, jak wybrać tą właściwą. Przeważająca większość doradców nie posiada wszystkich wymienionych cech. Dlatego tak ważna jest instytucja agencji, która ma do dyspozycji profesjonalnego fotografa, prawnika, specjalistę od home stagingu, eksperta marketingu cyfrowego oraz prawnika. Na wstępie, zachęcamy do pracy z agencjami jednoosobowymi, w których to właściciel agencji jest sterem, żeglarzem i okrętem, gwarantuje to pełne zaangażowanie i holistyczne podejście. Niestety takich osób jest coraz mniej i szansa na znalezienie jest znikoma.

Po drugie, zobacz stronę internetową agencji oraz jej oferty, czy są przygotowane profesjonalnie. Czy chciałbyś, żeby tak wyglądała też Twoja oferta?
Czy przy oferowanej przez tą agencję jakości, Twoja oferta wyróżni się w gąszczu przeciętności, a Tobie uda się szybciej sfinalizować transakcję?
Czy agencja należy do stowarzyszeń takich jak Polska Federacja Rynku Nieruchomości lub innych stowarzyszeń, które narzucają standardy etyczne
i weryfikują rzetelność agencji?  Wreszcie sprawdź zasięg działania agencji. Czym większy tym lepiej - agencje z ogólnopolską siecią agentów już na samym starcie
poszerzają zasięg Twojej oferty.

Agencja to przede wszystkim ludzie.
  • Zapoznaj się z filozofią firmy oraz poznaj profile osób w niej pracujących. Pomoże Ci to szybko ocenić, czy ludzie, którym powierzysz w pośrednictwo dorobek swojego życia, są godni zaufania.
  • Spotkaj się i porozmawiaj z agentem - tu musi być chemia, która jest podstawą budowania dobrej relacji.
  • Poproś o poradę, oceń, czy agent jest obiektywny i czy wzbudza Twoje zaufanie, czy może tylko robi wszystko, aby pozyskać Twoją nieruchomość do swojego portfolio. 
  • Przeczytaj dobrze umowę i oceń czy jest transparentna tzn., czy zapisy w niej są jasne, a obowiązki obu stron czytelnie określone.
  • Poproś o wzór umowy jeszcze przed spotkaniem z agentem. 
Życzymy dobrych wyborów i skutecznej sprzedaży. 

Mamy nadzieję, że artykuł okazał się przydatny, przyniósł odpowiedzi i rozwiał wątpliwości. Jeśli nadal masz pytania, skontaktuj się z nami, a postaramy się pomóc.
Zespół Joy